diumenge, de maig 18, 2008

EGIPTE. DIA 2

Segon dia del viatje. Som a Edfú. Ja hi hem fet nit, i de fet, el vespre anterior vam baixar a fer un tomb. El abordatje de tota mena de venedors va fer que ben aviat toquessim retirada. Avui ens lleven 'tard', a les 6.30, per anar a visitar el temple d'Horus. És l'únic temple del pais que queda pràcticament sencer. A part d'això, semblant als del dia anterior. Aquí l'aventura consisteix en arribar-hi en calesa. Les lluites del personal per oferir-se a portar algú són un espectacle. Per tornar, l'embús es considerable, però no se com, ens en sortim i tornem al vaixell.
Tindrem temps per dinar i reposar camí de Kon Ombo, i també per observar i fer fotos al Nil.
Arribem a Kon Ombo i visitem El temple. Es pot ben dir que la visita es fa perquè ve de passada. Destacable: un cocodril dissecat (n'hi havia uns quants, ara repartits per tot el món) i uncalendari de pedra en una paret, que marcava les estacions (per als egipcis tres: inundació, sembra i sega). Per vora el temple hi ha un element jugant amb unes cobres. Abans de pujar al vaixell cal comprar una xilaba pel sopar del vaixell. El pesats que són aquesta gent no té nom, però al final la comprem.
El vaixell encara ja el camí d'Assuan, destí final del creuer. Pel camí, la posta de sol al Nil.