dilluns, de setembre 26, 2011

BERLIN. DIA 2

Iniciem el dia anant cap a l'Illa dels Museus.Agafem el bus i baixem a l'Unter den Linden. Com encara és aviat, donem un tomb per vora la catedral. Tot seguit anem cap al principal museu, el de Pergam. Com tenim el Museum Pass ens estalviem una bona cua. Només entrar ja ens topem amb el famós altar que dona nom al museu. Espectacular trobar-te això dins un museu, però no ho serà menys la resta de monuments, com la Porta d'Ishtar ó la del Mercat de Milet. Seguidament visitarem el Neues Museum, amb una amplia col.lecció d'Egipte, on destaca per sobre de tot, el bust de Nefertiti.

Catedral de Berlin

Altar de Pèrgam. Museu de Pèrgam

Porta del Mercat de Milet. Museu de Pèrgam

Porta d'Ishtar a Babilònia. Museu de Pèrgam

Palau Assiri. Museu de Pèrgam

Fins ara ens hem mogut pel que era el Berlin Oriental, així que toca canviar de bàndol. Agafem el metro i anem fins al que era el cor del Berlin Occidental. Sortim a la plaça on hi ha l'Esglèsia Commemorativa del Kaiser Wilhelm. Pràcticament enderrocada durant la Segona Guerra Mundial, en resta el campanar mig derruït. Quan hi arribem però, no la veiem, ni la veurem per fora, doncs està en restauració i completament coberta per un edifici que fa d'embastida. Tot seguir recorrem el Kurfürstendamm, l'avinguda més concorreguda de la zona i on hi ha les principals botigues.
Esglèsia commemorativa del Kaiser Wilhelm

Seguidament tornem a agafar el metro i anem cap al Castell de Charlottenburg. Hi arribem després d'un recorregut per una passeig que hi duu directament. En destaca sobretot els jardins versallescos rodejats d'un gran parc.
Castell de Charlottenburg

Per arrodonir el dia anem cap a Spandau, a les afores, d'orígen medieval, i amb el regust d'un petit poble immers en la gran ciutat.