dimarts, de juny 24, 2014

DE NÀPOLS A SICÍLIA - DIA 1

Iniciem aquesta experiència d‘agafar un avió fins a un aeroport, llogar un cotxe i retornar-lo en un altre, carregats de forces i il·lusió. Així que som-hi doncs! El vol transcorre amb total normalitat i arribem a l’hora prevista a Capodichino. La maleta també arriba, així que ja només falta anar a conèixer el nostre company de viatge, que resulta ser un Nissan Micra. Pugem al cotxe i cap a Nàpols! Ja portem el gps preparat al telèfon, així que partim a la recerca del nostre primer allotjament, tipus Bed and Breakfast, per deixar les maletes. Fins aquí tot perfecte, ja som dins de Nàpols, però la cosa es comença a complicar. Al primer carrer on hem de girar a la dreta no es pot, així que seguim endavant. No sabem que ha passat, però som a dins d’uns carrerons estrets on quasi no hi passa un cotxe, i amb tot de gent que no es veu gaire ‘mudada’. Res, paciència. Ens en sortim i trobem per fi l’adreça. Ves per on, la porta es veu abandonada i no hi ha cap indicació d'haver-hi el nostre allotjament. Tan bé que havíem anat fins ara! Per sort, fins i tot a Nàpols som al segle XXI, així que truquem al número de l’allotjament. I aquí es fa la llum quan ens contesta el Lucca, el propietari. Efectivament, som davant la porta correcta, i ja ens havia enviat el dia abans per correu totes les instruccions, però nosaltres no hem estat prou al cas. Baixa a obrir-nos i ens indica on aparcar, com entrar i sortir, i tot solucionat. Un cop instal·lats, sortim a passeig, i efectivament, som a deu minuts del centre de Nàpols. Passegem pels seus carrers i la sensació general és de deixadesa, d’haver reculat uns quants anys enrera, tant per l’aspecte dels edificis com de les persones. Els carrers bruts, la gent en moto sense casc… Un cop visitat el centre i la ciutat romana soterrània, agafem la Via Toledo, direcció mar. Aquest és el carrer de ‘lujo’ se suposa, però està a l'altura de la resta de la ciutat. Entrem a les galeries Umberto I, de l’estil de les Vittorio Emanuele de Milà, però només estil. Seguim cap al Palau Reial, el Castell i donem un tomb pel port, on arribem uns quants creueristes, que segurament aviat tornaran a pujar a bord. Retornem cap al centre, i ara ja hi ha una mica més d’ambient. Trobem un concert en una plaça i acaben de passar el dia. Però aquest a estat llarg, així que tornem cap a Can Lucca, que toca descansar.