dimarts, de juny 20, 2017

GRÈCIA CLÀSSICA I LES ILLES. DIA 2.

Avui anem d'excursió, que hem agafat en una petita agència de vora de l'hotel. Sortim cap al Peloponès, i fem la primera parada al canal de Corint. El canal de Corint uneix l'Egeu amb el mar Jònic, i un cop vist, tot just sembla que el pugui creuar una barqueta. Això sí, l'alçada des del pont a l'aigua deu n'hi do. Seguim ruta fins a Epidaure, a visitar el teatre més ben conservat de l'antiguitat. I cabien 15.000 espectadors i les grades estan intactes. Al voltant hi ha moltes més ruïnes, però són això, ruïnes, poc queda en peu. Seguim el camí cap a la localitat costanera de Navplio, breu capital grega al segle XIX durant el procés d'independència dels otomans, i que havia estat plaça forta veneciana. Seguim cap a dinar i ho fem vora la següent visita, Micenes. Entrem per la famosa porta dels lleons i visitem la resta, on poc més queda en peu d'aquesta antiga civilització. Fem un petit desplaçament amb bus per visitar les antigues tombes reials i tornem cap a casa. Ja a Atenes agafem un taxi per pujar al mont Licabet, des d'on tenim unes magnífiques vistes. Val a dir que la idea era veure-hi la posta de sol, però som al juny i encara falta massa, així que baixem caminant. El retorn és fàcil i agradable, i passem pel barri on hi ha les millors botigues d'Atenes, fins desembocar a la plaça Sintagma, on enganxem el canvi de guàrdia que es fa cada hora. Descansem i per acabar el dia anem a sopar al barri de Monasteraki, amb l'Acròpoli il·luminada sobres els nostres caps.