dimecres, d’abril 15, 2009

HELSINKI. DIA 1

El nostre primer dia a terres fineses visitarem Helskinki, que és on hem montat la nostra base d'operacions. Una vegada hem aterrat ja ens espera la nostra guia particular, que cuidarà de nosaltres aquests dies. Ens estem a l'hotel Anna, força ben situat. Una vegada instal.lats, sortim a explorar. Atenció, és l'Abril i fa un fred que pela, així que no us oblideu portar roba d'abric si hi aneu per aquest temps, doncs se us poden congelar les orelles, com a mínim. Fem una passejada fins al port, i aprofitem per atansar-nos fins a la terminal de Viking Line, per comprar els bitllets per l'endemà (ja veureu a ón). Una vegada feta la compra, anem a la plaça on hi ha la catedral. Hi ha just al davant (de la catedral), i en la mateixa plaça, un restaurant on ens proposem menjar ren (sí, la bèstia aquella amb banyes conduïda per un iaio amb pijama vermell), però no hi ha lloc, així que reservem per l'endemà. Una vegada feta la reserva seguim caminant pels carres de Helsinki. Visitem una esglèsia excavada en la roca, passem vora el museu nacional y un edifici del famós arquitecte Alvar Aalto. Com que fa fred, ens refugiem per sopar. Després de sopar, i per seguir amb el calentament, anem a un pub, on farem unes birres. Es beu que això de beure és molt tradicional, així que ens amotllem als costums. I això és tot per avui, toca anar a dormir, que demà tenim feina.